Zdrowie

Dieta na potencję. Jakie pokarmy wzmacniają popęd płciowy?

Czym jest popęd płciowy?

Popęd płciowy, inaczej libido lub popęd seksualny jest psychiczną i pierwotną formą pożądania, które ma na celu zaspokojenie potrzeb seksualnych. Pożądanie to wywodzi się z głębokich i nieuświadomionych sfer naszego organizmu. Jesteśmy świadomi popędu płciowego, ale nie mamy wpływu na to, że się pojawia. Nie mamy też wpływu na jego siłę. Gdy jest zbyt silny ulegamy mu i możemy nawet popaść w uzależnienie od seksu zwane seksoholizmem. Gdy jest zbyt słaby, cierpimy z powodu oziębłości i niemożności czerpania satysfakcji z seksu. Problemy z popędem seksualnym wymagają fachowej pomocy i interwencji. Pojęcie „libido” stworzył i wprowadził do psychologii Zygmunt Freud. Jego zdaniem, wszelka aktywność człowieka podyktowana jest nieświadomym i potężnym popędem seksualnym. Freud twierdził, że w człowieku rozgrywa się nieustanna walka między tym co pierwotne i wrodzone, a tym co nabyte i kulturowe. Innymi słowy, wrodzony popęd seksualny nieustannie walczy z tym co narzucają normy i zasady życia społecznego. Człowiek jest nieustannie narażony na wybór jednego lub drugiego.

Popęd płciowy męski i kobiecy

Popęd płciowy u mężczyzn i kobiet wygląda nieco inaczej. U jednych i drugich popęd ten ulega zmianom w zależności od wieku. U kobiet, szczyt popędu seksualnego przypada mniej więcej na trzydziesty rok życia. U mężczyzn popęd ten jest najsilniejszy około dwudziestego roku życia, a także w czasie nazywanym drugą młodością, przypadającym na wiek około 40 roku życia. Kobiece libido w naturalny sposób maleje po pięćdziesiątym roku życia. W okresie przekwitania czyli menopauzy, gdy zanika miesiączkowanie, kobiece pożądanie na seks spada do zera. Gdy stan ten bardzo doskwiera kobiecie i jej partnerowi, może ona skorzystać ze specjalistycznej terapii hormonalnej. U panów rzecz ma się inaczej. U nich wraz z wiekiem nie maleje popęd płciowy, ale możliwość zaspokajania go. Chodzi o to, że wraz ze spadkiem produkcji testosteronu, mężczyźni stopniowo tracą zdolność do częstych, silnych i długotrwałych erekcji. Do tego dochodzą problemy z układem krążenia, wywołane rozwijającymi się nieodczuwalnie chorobami ogólnoustrojowymi.

Kłopoty ze wzwodem doraźnie i natychmiastowo pomagają pokonać skuteczne i bezpieczne środki farmakologiczne. Pierwszy taki środek pojawił się ponad dwadzieścia lat temu i była to Viagra. Środek zawiera czynną substancję chemiczną o nazwie sildenafil. Tę samą substancję zawierają środki z grupy Kamagra. Są to tradycyjne tabletki, tabletki musujące, wielosmakowy żel i tabletki do ssania. Środki te są łatwe w stosowaniu i bezpieczne dla zdrowia, ale trzeba przyjmować je stosując się ściśle do zaleceń i wskazówek widocznych w ulotkach. Viagra i Kamagra nie pomagają w regulowaniu kobiecego popędu płciowego. Do tego celu służą inne leki zawierające odpowiednie hormony. Leki te wydaje się z przepisu lekarza.

Jakie pokarmy mogą wzmocnić popęd płciowy?

W tym co jemy może być wiele składników poprawiających ogólną energię i witalność całego organizmu. Energia i witalność są niezbędne do tego, by popęd seksualny odczuwać w należyty sposób. Będąc zmęczonym i ociężałym trudno mieć ochotę na seks. Energii i wigoru każdemu mężczyźnie doda białko. Jest ono niezbędnym elementem codziennej diety. Chodzi o białko zwierzęce, obecne w mięsie, serach, jogurtach i twarogach. Ale nie każde mięso i nie każdy ser sprzyja dobrej potencji seksualnej. Trzeba pamiętać by źródła białka nie były jednocześnie zbyt tłuste. Tłuszcz zwierzęcy sprzyja odkładaniu się w naczyniach krwionośnych złego cholesterolu, co powoduje kłopoty z erekcją. Cóż z dobrego popędu jak erekcji nie ma lub jest zbyt słaba. Wpływ cholesterolu na erekcję bierze się stąd, że do jej osiągania i utrzymywania potrzebna jest dobra kondycja naczyń krwionośnych, którymi krew dociera do jamistych ciał prącia. Na dobrą potencję i popęd seksualny dobre są średnio tłuste sery, twarogi, jaja i mięso drobiowe. Z drobiu najlepiej wybierać mięso indycze, bo zawiera korzystnie działającą na popęd seksualny argininę. Źródłem energii potrzebnej do aktywności seksualnej są również produkty pełnoziarniste, czyli sporządzone z mąki z pełnego ziarna. Łuski ziaren zbóż są bogatym źródłem witamin i mikroelementów, które dają siłę, witalność i energię. Produktami tego typu są makarony, ryż, kasze, chleb i bułki. Ważne, żeby były prawdziwie pełnoziarniste, a nie udawały takich produktów przez ciemną barwę nadawaną melasą lub karmelem. W diecie mężczyzny dbającego o dobrą formę w łóżku nie powinno zabraknąć warzyw strączkowych. Chodzi o groszek, fasolę, ciecierzycę i soczewicę. Warzywa te zawierają dużą ilość substancji ułatwiających wytwarzanie w organizmie acetylocholiny. Acetylocholina jest neuroprzekaźnikiem związanym z popędem i aktywnością seksualną. Na poziom testosteronu odpowiedzialnego za popęd seksualny i erekcję wpływa cynk. Pierwiastek ten znajduje się w pestkach dyni, orzechach i migdałach. Podniesieniu męskiej i kobiecej ochoty na seks służą potrawy zwane afrodyzjakami. Na szczycie tej listy znajdują się owoce morza, takie jak ostrygi i krewetki. Afrodyzjakami są też owoce: głównie banany, ananas i awokado. Również o arbuzie, winogronach i brzoskwiniach mówi się, że są naturalnym środkiem na potencję. Zaliczamy do nich aromatyczne przyprawy, takie jak goździki, cynamon, gałka muszkatołowa, i imbir.

Źródło informacji: https://viagra.edu.pl/